Omówienie roli tank

Pora na następny poradnik od Starszego Skryby Kunrada, tym razem o roli tank w The Elder Scrolls Online.

W poprzednim poradniku omówiłem podstawy tworzenia postaci i początków w ESO. Teraz, przyjrzyjmy się dokładnie rolom, jakie można przyjąć w grze. Dzisiaj skupię się na roli dla mnie najbliższej, czyli na tanku.

Tank, jak zapewne wszyscy wiedzą, ma za zadanie przejąć na siebie obrażenia, które mogłyby trafić innych członków drużyny. Zwykle oznacza to zmuszenie bossa, żeby nas atakował i ustawienie go tyłem do reszty.

Teoretyczne kompletowanie naszego builda

Tank z samej definicji musi być wręcz nieśmiertelny – najczęściej nosi ciężką zbroję, miecz i tarczę, ma +30k życia oraz ochrony itd. Zdarzają się oczywiście wyjątki ale nie będę się nimi jednak tutaj zajmować.

Przy obmyślaniu buildu tankowego warto wziąć pod uwagę zasoby i sposoby ich odnawiania – nie możemy sobie pozwolić, żeby nie korzystać w ogóle z many lub kondycji – używając tylko jednego z zasobów, będzie on zbyt obciążony i zapewne w krytycznej sytuacji po prostu nam go zabraknie. Trzeba tak dobrać skille, żeby zawsze mieć pewną nadwyżkę – nie raz uratuje nam życie.

Obliczając naszego tanka warto przyjąć, że healera w naszej drużynie w ogóle nie ma. Wiele rzeczy może się stać – healer może akurat umrzeć, może być zmuszony ratować swoje życie, może po prostu być zbyt słabym, by w pełni pokryć nasze potrzeby. Najlepszy tank to taki, który potrafi się utrzymać bez pomocy healera.

Zdolności przydatne tankowi

Taunt – zdolność zmuszająca przeciwnika (ale nie wrogiego gracza!), żeby nas atakował. To absolutnie najważniejszy skill i naszym obowiązkiem jest utrzymywać go na bossie przez cały czas.
Odnawianie zasobów – jak już wspomniałem wyżej, nasze zasoby będą się zwykle wyczerpywać znacznie szybciej, niż byśmy chcieli, dlatego potrzebujemy skilla, który będzie wspomagać ich odnawianie.
Burst heal – prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, gdy będziemy krytycznie ranni a healer z różnych względów nie będzie mógł nas akurat uleczyć. Potrzebujemy więc skilla, który szybko – i zwykle dużym kosztem – postawi nas na nogi.
Tarcza pochłaniająca obrażenia – chyba nie trzeba tu dużo mówić – im więcej obrażeń pochłonie tarcza, tym mniej ucierpimy my.
Zdolności osłabiające przeciwnika – Im słabszy będzie boss, tym łatwiej będzie go pokonać. Tego rodzaju skilli nie musi być dużo, lecz jakieś się znaleźć powinny.

Część praktyczna

Jeśli chodzi o samą akcję, tank jest chyba najprostszą rolą – naszym zadaniem jest trzymać bossa plecami do reszty, utrzymywać buffy na nas i debuffy na bossie, blokować potężne ataki i nie dać się zabić. Niektóre bossy mogą nam narzucać dodatkowe obowiązki – np. przerywanie potężnych ataków bossa, przemieszczanie bossa w konkretne miejsce lub wykonywanie innych aktywności, jak interakcje z obiektami.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*